Inregistrarea persoanelor fizice in SPV: ANAF elucideaza misterul!

  • Fineaccount   •   June 8, 2018

Multi contribuabili persoane fizice au nelamuriri in ceea ce priveste inregistrarea in SPV (Spatiul Privat Virtual), astfel ca ANAF a revenit cu precizari importante legate de acest subiect.

Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au raspuns intrebarilor postate pe pagina de Facebook a institutiei in urma unei sesiuni de asistenta online.

Iata mai jos o selectie utila si completa cu intrebari si raspunsuri!

1. Intrebare: Sunt inregistrata, dar nu reusesc sa descarc SOFT A (declaratia unica). Imi apare ca trebuie sa reactualizez Adobe Reader, desi este reactualizat. Am incercat de cateva zile si nu am reusit. Am vorbit cu un operator ANAF si nu am obtinut nicio solutie.

  • Raspuns ANAF

    In cazul in care utilizati navigatoarele de internet Chrome sau Opera, dupa ce dati click pe link-ul de descarcare „soft A” al Declaratiei Unice, este necesar sa apasati combinatia de taste Ctrl+J, accesand in acest mod istoricul descarcarilor.

    Pentru a deschide fisierul PDF descarcat, in browser-ul Chrome va trebui sa dati click pe „Show in folder” iar in browser-ul Opera este necesar sa executati click cu butonul din dreapta al mouse-ului pe fisierul descarcat si selectati „Show in folder”. Se va afisa o noua fereastra, unde veti regasi fisierul descarcat pe care il veti deschide cu aplicatia Adobe Reader executand dublu-click pe acesta.

    In cazul in care utilizati navigatoarele Edge, Firefox sau Vivaldi, dupa ce veti face click pe link-ul de descarcare al Declaratiei Unice vi se va oferi optiunea de a salva fisierul PDF (istoricul descarcarilor este disponibil si in aceste browsere prin combinatia de taste Ctrl+J). Dupa salvarea fisierului PDF il veti deschide cu aplicatia Adobe Reader executand dublu-click pe acesta, in directorul in care a fost descarcat.

2. Intrebare: Nu am reusit sa ma inregistrez fara sa primesc credentialele de la ANAF. Cand am introdus numarul ultimei instiintari de plata (2018) primita de la Taxe Impozite Sector 5 sistemul nu a recunoscut-o. Care este solutia?

  • Raspuns ANAF

    Din informatiile furnizate de dumneavoastra reiese ca ati incercat sa va inregistrati in Spatiul Privat Virtual pe baza unei instiintari primite de la Directia de Impozite si Taxe Locale Sector 5. Inregistrarea a esuat din cauza faptului ca actul administrativ la care faceti referire nu este emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala. Inregistrarea se realizeaza doar in baza unor acte administrative emise de ANAF incepand cu anul 2013. Astfel, daca detineti un astfel de act, va rugam sa reluati inregistrarea.

3. Intrebare: Sunt inregistrat in Spatiul Virtual Privat dar nu pot sa accesez imformatiile cu privire la platile pe care trb sa le fac, declaratia 200 depunand-o inca de la sfarsitul lunii martie! Unde e problema? Mentionez ca nici prin posta NU AM PRIMIT nicio decizie de impunere!

  • Raspuns ANAF

    Din cele prezentate de dvs, reiese ca pentru moment nu vi s-a emis decizia de impunere anualade catre organul fiscal si implicit nu v-a fost comunicata, acesta este motivul pentru care nu figureaza decizia in SPV si nici obligatia de plata. Insa, daca doriti informatii suplimentare puteti solicita informatii folosind Formularul de contactexistent in serviciul SPV.

4. Intrebare: Daca am cerificat digital pentru SPV pe numele meu si l folosesc pentru a depune declaratii la doua firme conform imputernicire, este posibil sa folosesc acel certificat pentru mine personal si eventual pentru alt membru al familiei?

  • Raspuns ANAF

    Certificatul digital se poate utiliza pentru depunerea declaratiei in numele detinatorului acestuia.
    Certificatul digital se poate utiliza si pentru depunerea declaratiei in numele altei persoane, daca aceasta desemneaza prin imputernicire pe detinatorul certificatului in relatia cu organul fiscal.

5. Intrebare: Pentru depunerea formularului unic online este necesara detinerea acelei semnaturi electronice? Ma induce in eroare acea semnatura electronica, nu am folosit-o niciodata. Detin un cont pe Spatiul Virtual Privat, insa nu stiu multe despre acea semnatura electronica. Cum functioneaza? Poate depune oricine declaratia unica, chiar daca nu detinem acea semnatura?

  • Raspuns ANAF

    In cazul in care depuneti Declaratia Unica prin serviciul Spatiul Privat Virtual, nu este necesara o semnatura electronica (certificat digital calificat). Dupa completarea formularului il veti valida lasand campul „Semnatura electronica” necompletat. Acest camp se utilizeaza numai in cazul in care formularul este depus de catre un imputernicit.

6. Intrebare: Nu imi este activata optiunea de validate a declaratiei unice. De ce?

  • Raspuns ANAF

    Optiunea de validare a declaratiei se dezactiveaza in urma efectuarii unei validari.
    In situatia in care aveti de efectuat modificari, este necesar sa actionati butonul de deblocare a formularului, sa efectuati respectivele modificari si sa validati din nou formularul

7. Intrebare: Am un PFA. Cum ma inregistrez in SPV? 1. Accesez optiunea ,,persoane fizice” ?; 2. folosesc CUI sau CNP ?; 3. este necesar certificatul digital?

  • Raspuns ANAF

    Pentru inregistrarea in SPV este necesar sa accesati sectiunea ”persoane fizice”. Inregistrarea se face pe CNP, utilizand un act administrativ emis de ANAF incepand cu anul 2013. In acest caz nu este necesar sa detineti un certificat calificat. In situatia in care sunteti platitor de TVA sau de impozit pe salarii si contributii de asigurari sociale, este necesara inregistrarea pe CUI in baza unui certificat calificat.

8. Intrebare: Se poate folosi adresa mea de email pentru mai multe persoane?

  • Raspuns ANAF: Pentru a putea inregistra mai multe persoane fizice in serviciul Spatiul Privat Virtual, trebuie sa aveti calitatea de imputernicit al acestor persoane si este necesar sa detineti un certificat digital calificat.

    In cazul in care inregistrarea se face individual, pe baza credentialelor, adresa de e-mail trebuie sa fie unica pentru fiecare persoana care se inregistreaza, asa cum se prevede la art. 20, alin. (5) al Ordinului ministrului finantelor publice nr. 660/2017 privind aprobarea Procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.

Gata de Business?